Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


A pálinka: egy hungaricum a termékélmény szemszögéből

Magyarországon a pálinkának, azaz a gyümölcspárlat készítésének évszázados hagyománya van. Maga az elnevezés 1650 körül jelent meg nyelvünkben, és indul el a siker útján. A XX. század első felére már nemzetközileg is ismertek voltak a magyar gyümölcspárlatok, és kismértékben, de megkezdődött az exportjuk is. A második világháború után azonban a tömegtermelés korszaka következett, jelentős mennyiségben szállítottunk háborús jóvátételként pálinkát a Szovjetunióba. A mennyiségi kényszer következtében a pálinka ideiglenesen elvesztette eredeti jelentését, s az aromával ízesített kommersz italok nagy tömegben, olcsó áron pálinkaként kerültek belföldi forgalomba. A pálinka és a minőségi pálinka fogalma az 1980-as években jelent meg újra a városi emberek számára is (faluhelyen mindig is főztek finom, eredeti gyümölcspálinkát, „házipálinkának” nevezve). Három fontos, és széles körben ismert pálinka volt kapható. A leginkább kommersz pálinka a „feketecímkés cseresznyepálinka” volt, ami az 1970-es évektől valamivel jobb minőségével kirítt a többi égetett szeszes ital közül (és a nem feketecimkés cseresznyepálinkák közül). A Vilmos – vilmoskörtéből, illetve aromából készített égetett szesz az 1980-as évek sikerterméke volt. Mindeközben a többi pálinkához képest sokkal jobban brandingelve kapható volt a Kecskeméti fütyülős barackpálinka, ami a turistáknak, illetve a módosabb rétegeknek pozicionált, minőségi égetett szesz volt, s megközelítette a mai pálinkák színvonalát, és az ára is magasabb volt az átlagnál. A falusi pálinkákkal kapcsolatban meg kell jegyezni, hogy minőségük még akkor sem érte el a mai pálinkákét, ha gyümölcsből készültek, mivel a szokás általában az volt, hogy a lehullott, kissé már rohadt gyümölcsöket szívesen tettek a cefrébe. A pálinka alapanyagának, az erjesztett gyümölcsök kezelésének nem voltak szigorú szabályai, hagyományokon alapultak.

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave