Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


A Google-élmény

„Hála a web2-es világ eljövetelének, napjainkra megváltozóban van a termékek (szolgáltatások) előállítójának (szolgáltatójának) és felhasználójának viszonya, sőt maguk a fogalmak is. Az így megszülető prosumer fogalom (Wikipedia: Prosumer) a termelő (szolgáltató-előállító) producer és a fogyasztó (felhasználó) consumer angol kifejezések házasításából jött létre. A fogalom jelentése, hogy a közösségi és így önszerveződő internet segítségével a fogyasztók maguk is termelőkké válnak: maguk hozzák létre azokat az online tartalmakat, melyeket nap mint nap olvasnak, néznek, vásárolnak. Ilyen lentről felfelé mutató (bottom up) szerveződés hívta életre és tette sikeressé a Wikipedia online enciklopédiát (és a Wikimedia.org más közösségi szolgáltatásait), amelyet milliók szerkesztenek és olvasnak egyszerre. Azaz egyszerre hozzák létre és használják fel a tartalmakat, így a termékélmény szempontjából is kettős helyzetbe kerülnek. A személy egyszerre lesz termékélményt kialakító, létrehozó termelő és az élményt átélő felhasználó is. Ugyanígy a Facebook közösségi oldal tartalmait is valójában a közösség tagjai hozzák létre on-line aktivitásukkal (user generated content), amely hírfolyam (Newsfeed) formájában egyfajta termékként jelenik meg a felhasználók, azaz önmaguk számára is. Végül az esettanulmány tárgyát képező Google keresőrendszer is beilleszthető ebbe a nézőpontba, mivel az online tartalmakat a felhasználóknak, az internet használóinak létre kell hozniuk, anélkül nem lenne mit keresnie, és még kevésbé lenne mit találnia egy keresőmotornak. Ez a gondolatmenet elvezethet odáig is, hogy a tudást nem tekintjük többé árucikknek, hiszen közösségi termék, és mindenki tudástermelő és -fogyasztó egyszerre, azaz prosumer.

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave