Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


A pszichoanalitikus iskola

A nevét magáról a módszerről kapta – a pszichoanalízisről. Alapítója és legismertebb képviselője Sigmund Freud (1856–1939), de az alapítók és továbbfejlesztők közé tartozik a magyar Ferenczi Sándor és Carl Gustav Jung is. Az elmélet spekulatív alapokon nyugszik, ezért Freud munkásságát számos szerző illeti kritikával (Webster, 2002). A pszichoanalitikus elmélet nélkülözi a gestaltnál vagy a behaviorizmusnál megszokott, statisztikai elemzéseken alapuló kísérleti módszertant, egyes esetek, illetve viszonylag kevés számú hasonló klinikai eset hosszadalmas (longitudinális) vizsgálatából vonja le következtetéseit. Az elmélet kiindulópontja az a tény, hogy a személyiségfejlődés gyakorlatilag a születéskor megkezdődik és nagy része már lezajlik az 5-6 éves korra. Ez azt implikálja, hogy a személyiséget meghatározó döntő élmények nagy részére egyáltalán nem emlékszünk. Életünk első néhány évében zajlanak le azok a traumák és események, amelyek alapvetően befolyásolják személyiségünk kialakulását, a világhoz való viszonyunkat, azt, ahogyan problémáinkkal megküzdünk és embertársainkhoz közeledünk. Nem emlékszünk rájuk, de valójában nem felejtettük el, csak az elmélet kulcsfogalmát jelentő tudattalanba száműztük. Nem tudunk róluk beszámolni, de speciális módszerrel, a pszichoanalízissel felszínre hozhatók, s emlékezve rájuk, újra átélve ugyanazokat az érzéseket és indulatokat, jobb megoldásokat találhatunk a problémákra, mint azt eredetileg tettük. Az elmélet felvillanyozta a századelő tudós és laikus társadalmát. Különösen irritáló volt, hogy Freud nyíltan beszélt a gyermekkori szexualitásról, incestusról, önkielégítésről, egyszóval a kor tabutémáiról.

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave