Józsa László

Marketingstratégia

A tervezés gyakorlata és elmélete


A technológiai és a természeti környezet 
fő elemei

A technológia az a módszer, amellyel a gazdasági erőforrások termékké és szolgáltatássá alakíthatók. A technológiai innováció gyakran új piacokat hoz létre. A telefon, a személygépkocsi, a repülőgép, az internet valóban érintetlen területeket tártak fel a piaci munkában. Az utóbbi évtizedekben a technológiai innováció ritmusa felgyorsult, amit elősegített, hogy a feltalálók és tudósok száma a korábbihoz képest jelentősen emelkedett. Ha a jelenlegi innovációs tendenciák folytatódnak (s miért ne folytatódnának?), akkor rövidesen újabb és újabb modern eszközök és rendszerek sorával találjuk szemben magunkat. Példaként hozhatók fel a személyi számítógépek, amelyek a 80-as évek derekától nem csupán a hardver-, de a szoftverpiac rohamos fejlődését is elősegítették. Alkalmazási területük számtalan, s maguk is számos terület forradalmasításához járultak hozzá. Ezekben a turbulens folyamatokban a marketing szerepe korlátozott. Egy-egy sikeres termék újabb piaci sikerek elindítója lehet, ám a marketing a technológiai alapkutatásra csak ritkán és elsősorban információszolgáltatással képes visszahatni.

Marketingstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 792 0

Nehéz lenne olyan szakterületet találni, amelyet korunk - a XXI. század elejének - nagyléptékű és egyre gyorsuló változásai érintetlenül hagynak. A marketing terén is így van ez. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek időtálló alapelvek, megközelítések - csak éppen időről időre más kontextusba kerülnek, emiatt célszerű azokat újraértelmezni: olykor módosult, máskor változatlan tartalommal, de újszerű alkalmazási területen jelenhetnek meg a szemünk előtt. Józsa László ezt a munkát végzi el szakavatott módon, nagy tapasztalattal és kiváló érzékkel, amikor a marketingstratégiák készítése és megvalósítása terén bevált, ismert módszereket elhelyezi ebben a XXI. század eleji turbulens üzleti környezetben. A könyvben rendszerezett ismeretanyag egyaránt hasznos útmutató azoknak a diákoknak, akik most kezdik hosszú menetelésüket a marketing izgalmas világában, és azoknak a gyakorló marketingeseknek is, akik az óhatatlanul rutinná váló napi munka mellett szeretnék megújítani, kontrollálni szakmai ismereteiket. Ehhez kínál hasznos és élvezetes utazást a könyv, amelyet minden érdeklődőnek őszintén tudok ajánlani.

Prof. Dr. habil. Dinya László

egyetemi tanár

Károly Róbert Főiskola, Szegedi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/jozsa-marketingstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave