Józsa László

Marketingstratégia

A tervezés gyakorlata és elmélete


A társadalmi-demográfiai tényezők értékelésének módszerei

A demográfiai tényezők változásának nyomon követéséhez az alapvető adatokat a népszámlálás szolgáltatja. Az általában 10 évenként, itthon utoljára 2011-ben lebonyolított felmérések a lakosságra, a háztartások jellemzőire vonatkozó ismeretek gazdag tárházát nyújtják. Tartalmazzák a háztartások összetételét, nagyságát, a nemek és az életkor megoszlását, a családi állapotot, a háztartások szobaszámát, méretét, tulajdonosi szerkezetét, a válaszadók egyéni és társadalmi jellemzőit, így végzettségüket, születési helyüket és idejüket, állampolgárságukat, sok országban a válaszadók nemzetiségi és vallási összetételét. A jól ismert történelmi okok miatt az utóbbiak rögzítésére Magyarországon a második világháború óta csak 2000-ben és 2011-ben kerülhetett sor. Konkrét információk kaphatók a családok gazdasági helyzetéről, a telefon- és kábeltelevízió-ellátottságról, a lakások fűtésrendszeréről, közművesítettségéről, a gépjárművek számáról. A népszámlálási jelentések tartalmazzák a megyékre, városokra, falvakra bontott fő adatokat is. A magyar népszámlálás jellemző adattípusait foglalja össze a 2.13. táblázat.

Marketingstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 792 0

Nehéz lenne olyan szakterületet találni, amelyet korunk - a XXI. század elejének - nagyléptékű és egyre gyorsuló változásai érintetlenül hagynak. A marketing terén is így van ez. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek időtálló alapelvek, megközelítések - csak éppen időről időre más kontextusba kerülnek, emiatt célszerű azokat újraértelmezni: olykor módosult, máskor változatlan tartalommal, de újszerű alkalmazási területen jelenhetnek meg a szemünk előtt. Józsa László ezt a munkát végzi el szakavatott módon, nagy tapasztalattal és kiváló érzékkel, amikor a marketingstratégiák készítése és megvalósítása terén bevált, ismert módszereket elhelyezi ebben a XXI. század eleji turbulens üzleti környezetben. A könyvben rendszerezett ismeretanyag egyaránt hasznos útmutató azoknak a diákoknak, akik most kezdik hosszú menetelésüket a marketing izgalmas világában, és azoknak a gyakorló marketingeseknek is, akik az óhatatlanul rutinná váló napi munka mellett szeretnék megújítani, kontrollálni szakmai ismereteiket. Ehhez kínál hasznos és élvezetes utazást a könyv, amelyet minden érdeklődőnek őszintén tudok ajánlani.

Prof. Dr. habil. Dinya László

egyetemi tanár

Károly Róbert Főiskola, Szegedi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/jozsa-marketingstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave