Józsa László

Marketingstratégia

A tervezés gyakorlata és elmélete


A piacbefolyásolás elemeinek jelentősége

A célok és a költségvetés ismeretében a következő feladat az egyes kommunikációtípusok felhasználási arányai közötti mérlegelés. Mekkora legyen a reklám aránya az értékesítésösztönzéshez vagy a személyes eladáshoz képest, s egyáltalán éljünk-e vele? Ilyen és ehhez hasonló kérdések sokaságával találkozhatunk a mindennapi életben. Számos olyan helyzetbe kerülhetünk, ahol az egyes kommunikációsmix-elemek szabadon váltogathatók, más esetekben viszont szükség van valamelyik típus előtérbe helyezésére. Egy ipari javakat előállító vállalkozás számára ésszerűtlen lenne valamelyik klasszikus reklámeszköz, viszont a személyes eladást nem nélkülözheti. A kozmetikai vállalatok viszonylag nagy szabadsággal mozoghatnak az egyes típusok között. Az optimális kommunikációs mix kialakítása sok tényező együttes értékelését igényli. Ezekből mutatja be a legfontosabbakat a 11.2. táblázat (Farris, 1977).

Marketingstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 792 0

Nehéz lenne olyan szakterületet találni, amelyet korunk - a XXI. század elejének - nagyléptékű és egyre gyorsuló változásai érintetlenül hagynak. A marketing terén is így van ez. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek időtálló alapelvek, megközelítések - csak éppen időről időre más kontextusba kerülnek, emiatt célszerű azokat újraértelmezni: olykor módosult, máskor változatlan tartalommal, de újszerű alkalmazási területen jelenhetnek meg a szemünk előtt. Józsa László ezt a munkát végzi el szakavatott módon, nagy tapasztalattal és kiváló érzékkel, amikor a marketingstratégiák készítése és megvalósítása terén bevált, ismert módszereket elhelyezi ebben a XXI. század eleji turbulens üzleti környezetben. A könyvben rendszerezett ismeretanyag egyaránt hasznos útmutató azoknak a diákoknak, akik most kezdik hosszú menetelésüket a marketing izgalmas világában, és azoknak a gyakorló marketingeseknek is, akik az óhatatlanul rutinná váló napi munka mellett szeretnék megújítani, kontrollálni szakmai ismereteiket. Ehhez kínál hasznos és élvezetes utazást a könyv, amelyet minden érdeklődőnek őszintén tudok ajánlani.

Prof. Dr. habil. Dinya László

egyetemi tanár

Károly Róbert Főiskola, Szegedi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/jozsa-marketingstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave