Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Az ügymarketing értelmezései

Ha a táblázatból kiemeljük az ügymarketinget, látható, hogy a CRM-nek számos különböző értelmezése van annak függvényében, hogy ki minek tekinti azt. A legtöbben mint kereskedelmi tevékenységet, marketingmix-eszközt, marketingstratégiát, ennek következtében mint profitorientált tevékenységet említik az ügymarketinget. A definíciók sokrétűsége miatt sok esetben jelentős értelmezésbeli zűrzavar alakult ki az egyes országokban, melyet a nem megfelelő fordítások tovább nehezítettek, félreértéseket generálva a CRM definíciójával, területeivel, valamint tartalmával kapcsolatban. A CRM ereje a hagyományos marketingfelfogásokkal szemben abban rejlik, hogy eléri, hogy a vásárlók mind érzelmi, mind értelmi szinten elkötelezetté váljanak, ezáltal egy erősebb és tartósabb kapcsolat lehetőségét biztosítja.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave