Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


A marketing szerepe a hatékony CSR-ben

A szakirodalomban a legmarkánsabban kirajzolódó vita annak megítélésében van, hogy mi a felelősségvállalás célja. Egyesek szerint a felelősségvállalás altruizmus, nonbusiness magatartás, mások szerint a cél az üzleti haszon. A CSR támogatói azzal érvelnek, hogy a társadalmi felelősségvállalás többszörösen hasznos, mivel túlmutat a cégek rövid távú haszonszerzési érdekein, ellenzői szerint azonban a CSR nincs összhangban az üzleti világ alapvető céljával. Talán a leghíresebb mondás Milton Friedman nevéhez köthető: „Business of business is business”. A szervezet alapvető feladata a profit maximalizálása, és egyenesen „bűn”, ha azt nem a tulajdonosok, részvényesek érdekei szerint osztják el (Friedman 1970). Schwartz és Carroll egyszerű modellje (2003) is a gazdaságossági (Légy jövedelmező!), a jogi (Tartsd be a törvényt!) és az etikai (Légy etikus!) dimenziók közös halmazában jelöli ki a CSR helyét. Megint mások úgy vélik, hogy a CSR nem más, mint figyelemfelkeltés, és a károkat okozó szervezetek így próbálják elterelni a figyelmet működésük kártékonyságáról. Sajnos, ahogy a zöldmarketinget is beárnyékolja a zöldremosás, úgy a CSR sem mindig jelent felelős magatartást.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave