Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


A nem profitorientált társadalmi tevékenységek „kosara”

Ahhoz, hogy a nonbusiness tevékenységek között el tudjunk igazodni, két szempontot vettünk figyelembe. A nem profitorientált tevékenységek kronológiai sorrendjét követve létrehoztunk egy „kosarat”, amelybe megpróbáltuk „belepakolni” azokat a tevékenységeket, amelyek célja megítélésünk szerint nem az üzleti haszon elérése. A kosárban elsőként elhelyezzük azokat a tevékenységeket, amelyeket a korábbi fejezetekben már ismertettünk. Látható, hogy már a korai társadalmakban megjelentek olyan önkéntes tevékenységek, amelyek kapcsán fellelhetőek voltak a marketingszemlélet csírái, csak akkor ezeket még nem hívták marketingnek (Robbins 2006). A nem business tevékenységek eredete a görög-római közösségi szemléletre és a zsidó-keresztény vallási jótékonykodásra vezethető vissza, és kialakulását három tényezővel magyarázhatjuk:

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave