Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Társadalmi (célú) marketing

A társadalmi marketing divatos terminológia a szakirodalomban. Modellünk alapján úgy gondoljuk, hogy a társadalmi marketing kiterjesztett felfogásában mintegy átszövi a szektorok nonbusiness tevékenységét, és minden olyan marketingirányultság társadalmi marketingnek tekinthető, amelynek célja a társadalmi jóléthez való hozzájárulás. Így a szektorsemleges marketingaktivitások tárgyalása során is szükségesnek tartjuk, hogy a társadalmi marketingről szóljunk. Ez szükségszerű ismétlésekkel, kisebb átfedésekkel jár, üzenete azonban az, hogy a társadalmi marketing szektorsemleges jelenség. Itt ismételten szeretnénk hangsúlyozni, hogy minden olyan marketingtevékenységet a nonbusiness marketing körébe sorolunk, amelynek céljai között nem a rövid távú profitszerzés szerepel, hanem valamilyen a társadalmat jobbá tévő tevékenység, akció. A definíciós sokszínűségre jellemző, hogy az amerikai Jocelyne Daw (2006) korábban már bemutatott osztályozása például az alábbi módon az ügymarketinghez sorolja a társadalmi marketinget:

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave