Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Miben különbözik a társadalmi marketing az üzleti szféra marketingjétől?

Az eltérő célokból következik, hogy itt nem pénzügyi, hanem egyéni vagy társadalmi értékekben mérhető hozamot várunk. A marketing legáltalánosabb felfogásából is kiindulhatunk. Eszerint a marketing célja mindig a célcsoport valamilyen viselkedésváltozásának előidézése, és ezt leszűkítve a társadalmi marketingben ez társadalmi viselkedésváltozást jelent, ráadásul a haszon nem a befolyásolóé, hanem a célszemélyé vagy az egész társadalomé. A legyőzendő versenytárs itt a jelenlegi viselkedésforma, szemben az üzleti piaccal, ahol hasonló termékek és szolgáltatások vannak a kínálatban. Persze egy CSR-alapú társadalmi célú reklám esetében „össze is csúszhat” a forprofit és nonprofit cél: Egy az AIDS veszélyeire felhívó óvszerreklám a gyártó logója nélkül tiszta TCR, azzal együtt már inkább ügymarketing (Sas 2010: 47).

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave