Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


A nonbusiness szolgáltatás

A szolgáltatások marketingjének sajátosságait abból lehet levezetni, ha megvizsgáljuk az eladó és a vevő közötti csereügylet tárgyát, az ún. szolgáltatásárut. Induljunk ki tehát abból, hogy a szolgáltatás marketingszempontból egy nem fizikai természetű problémamegoldás. A szolgáltatásáru ugyanis úgy oldja meg az igénybe vevő valamely problémáját, hogy az áru lényege egy nem megfogható fizikai objektum. Az intézményes szolgáltatások főfunkciója egy nem fizikai problémamegoldás, és ehhez kapcsolódhat több-kevesebb fizikai tartalom. Az intézményes szolgáltatást az adott tevékenységre szakosodott szolgáltató szervezet nyújtja. Lovelock (1983) nyomán a szolgáltató tevékenység tipologizálásánál figyelembe lehet venni annak számos dimenzióját:

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave