Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Kommunikációpolitika

A szolgáltatások marketingkommunikációjának alapproblémája, hogy nem fizikai jellege következtében maga a szolgáltatás nem ábrázolható! A tipikusan rossz szolgáltatásreklám a szolgáltatási folyamat képi bemutatására épül, holott a potenciális igénybe vevőknek ez semmit sem mond. A szolgáltatás lényegét mindenki ismeri, a megkülönböztető jegyeket, az adott szolgáltatás előnyeit viszont tapasztalati termék lévén csak az igénybevétel folyamatában lehet megismerni. A hatékony szolgáltatásreklám az ún. imázs- és szimpátiareklám, amely felkészíti az igénybe vevőt a szolgáltatás igénybevételére, és meggyőzi annak különleges előnyeiről. A társadalmi célú reklám esetében különös nehézséget okoz az üzenet (azaz a szolgáltatás) rendkívül megfoghatatlan, absztrakt volta. Ekkor még fontosabb, hogy az üzenet kibocsátója törekedjen a világos pozicionálásra, tehát az üzenet és kibocsátójának megbízhatósága, hitelessége, a professzionális imázs, a tényszerű prezentáció és a cselekvésre ösztönző hatás dimenzióiban egyformán hatásosnak kell lenni. Kutatások igazolták, hogy az olyan élenjáró amerikai nonbusiness szervezetek, mint például a Partnership for a Drug-Free America, az Elton John AIDS Foundation vagy az Earth Day Network is számos hibát követnek el a nonbusiness intézmény és a kommunikáció pozicionálásában (Sciulli–Bebko 2011).

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave