Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Elérhetőség (csatornastratégia)

A nonbusiness szférában a csatorna egy olyan térben és időben létrejövő találkozás a befolyásoló és a célszemély között, amely megfelelő alkalmat teremt a várt aktivitás kifejtésére. Az ehhez kapcsolódó eseménystratégia rendkívül interaktív kell hogy legyen. Mely eszközök állnak a nonbusiness szervezet rendelkezésére a csatornastratégia végrehajtásához? Lehetnek speciális épületek (irodák, bemutatótermek stb.), a fizetett vagy önkéntes személyzet, közvetítők (pl. fuvarozók), a telefon, a direkt levelek vagy az internet. A legtöbb szolgáltatáshoz hasonlóan a nonbusiness szervezetek disztribúciós rendszere is nagyon rövid, mivel az előállítás és a fogyasztás egy időben történik. Így van ez a kórházi műtétekkel, a családi orvosi vizsgálatokkal, az oktatással, az óvodai szolgáltatással, a kulturális eseményekkel és még sok más olyan szolgáltatással, amit a nonbusiness szervezetek nyújtanak. Ezeknek a szervezeteknek alaposan át kell gondolniuk, hogy milyen módon nyújtsák szolgáltatásaikat, hogy az megfeleljen a vevők kényelmi szempontjainak.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave