Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Mit jelent a marketingtevékenység a nonprofit szervezetek életében?

A marketing az üzleti élethez kapcsolódó kategória, így mindazok, akik olyan tevékenységet végeznek, amelynek közvetlen célja nem a profit és a növekedés, hosszú évekig a marketingre mint idegen elemre tekintettek, és úgy gondolták, hogy a marketingeszközök alkalmazása lehetetlen a „nemesebb” célokat szolgáló szervezetek számára. A nonprofit szervezetek a menedzsmentfunkciók szükségességét már korábban elfogadták, de a marketinggel szemben továbbra is fenntartásokkal voltak. Úgy gondolták, hogy a marketingszemlélet alkalmazása egyet jelent azzal, hogy a korábban jótékony célokat követő szervezetek üzletivé válnak, és elveszítik eredeti funkciójukat. Bár azok az erőfeszítések, amelyek már az 1930-as években arra irányultak, hogy a nem profitorientált szervezetek több és több forráshoz jussanak, marketingtevékenységnek tekinthetőek, a professzionális marketingmódszerek csak az utóbbi néhány évtizedben jelennek meg ebben a szférában.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave