Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Környezetelemzés

A sikeres működés alapja, hogy ismerjük azt a környezeti feltételrendszert, amelyben tevékenykedni vagyunk kénytelenek. Egy vállalkozó könnyen kiléphet a piacról, ha azt nem tartja a maga számára jövedelmezőnek, kedvezőnek vagy vonzónak, egy vállalat megpróbálkozhat nemzetközi piacra lépéssel, ha nem megfelelőek a hazai viszonyok, a költségvetési szervezetek azonban általában csak az adott társadalom környezeti feltételei között működhetnek. Egy regionális ellátási felelősséggel bíró kórház nem mehet külföldre, mint ahogy egy óvoda vagy egy községi rendőrség sem teheti át székhelyét egy másik településre. Éppen ezért, amikor a költségvetési szervezet próbálja felmérni működési körülményeit, akkor azt a makro- és mikrokörnyezeti tényezők elemzésével célszerű kezdeni.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave