Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Marketingmenedzsment a közüzemi szervezeteknél

A marketingmenedzsment célja a közüzemi szolgáltatóknál is az, hogy a szervezet által kínált tevékenység találkozzon azok elvárásaival, akik azt igénybe veszik. A fentiekben már többször hangsúlyozott kettős státusz azonban annak a kérdését is felveti, hogy vajon kinek az érdekeit képviseli a közüzem? Blau és Scott (1962) szerint megkülönböztethető a tulajdonosok, az ügyfelek, a szervezet tagjai és az össztársadalom érdekében tevékenykedő szervezet. Ezek között a kategóriák között természetesen átfedések is lehetnek, sőt akár mindegyik érdeket egyeztetni kívánó szervezetek is léteznek (pl. rendőrség), a közüzemeknél azonban a tulajdonosoknak való megfelelés és az ügyfelek érdekeit szolgáló működés olyan típusú feszültségeket okozhat, amelyek állandó konfliktushelyzetet jelentenek. A konfliktuskezelések pedig aláássák annak lehetőségét, hogy konzisztens marketingstratégiát dolgozzanak ki, és azt meg is valósítsák. Milyen problémákkal kell szembenézniük a közüzemeknek, amikor marketingstratégiákban gondolkodnak?

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave