Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Források, költségek, árak, az ármarketing játéktere a közüzemi szolgáltatóknál

A szolgáltatásoknál az ár nemcsak a kereslet szintjére hat, hanem azt is jelzi, hogy a szervezet milyen minőségű szolgáltatást ad el, ugyanis a megfoghatatlanság következtében az ár minőségjelző szerepe megnövekszik (Booms–Bitner 1981, Rushton–Carson 1985, Veres 2009, Rekettye 2011). A vizsgálati jellemzők hiánya, a tapasztalati és bizalmi tényezők túlsúlya az értékelésben is azt eredményezi, hogy a vevők nem tudják megítélni a szolgáltatás-kínálatok árainak realitását. Így aztán a szolgáltatásoknál az ár intranszparens, átláthatatlan tényező, a szolgáltatás és az ár közötti összefüggés laza. Ennek következménye, hogy a szolgáltató szervezetek számára az árpolitikai játéktér viszonylag tág, így azonos szolgáltatások esetén is nagy lehet az árszóródás. Az árak megítélésében fellelhető bizonytalanságok eredményeként a szolgáltatásoknál sokkal gyakoribb az áralku, hiszen a vevő nem tudja megítélni mit és mennyiért érdemes vásárolnia, a szervezet részéről pedig nagyobb a lehetőség az árdifferenciálásra.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave