Piskóti István

Régió- és településmarketing

Marketingorientált fejlesztés, márkázás


A régió- és településmarketing koncepciója és tervezése

A fejezet fő témakörei
  • a marketing fejlődése, a társadalmi marketing mint a régió- és településmarketing kerete
  • régió- és településmarketing a komparatív versenyelőnyök feltárására, realizálására és kommunikációjára irányuló stratégia és program
  • a területtermék mint komplex „bizalmi áru”
  • marketing a területfejlesztés hatékony eszköze
  • a régió- és településmarketing az egész terület, az adott közösségei érdekében kell, hogy hasson, az egyes vállalkozások, szervezetek, egyének érdekeit a „közösségi szűrőn” keresztül szolgálja
  • a régió- és településmarketing mint közösségi marketing nem csupán az önkormányzatok feladata
  • a területmarketing modellje alapvetően a kompetenciaalapú megközelítésre épülhet
  • 4P helyett 2K, területmarketing a kínálati és kommunikációs mix, azaz piacorientált területfejlesztés és márkaépítés
  • a marketingstratégiai tervezés a területek fejlesztési stratégiáinak magját, szemléletét is képviselik,
  • coopetition–„együttműködve versenyezni” alapelv jellemzi a területmarketing szintjeinek működését
  • régió- és településmarketing egy tudatos stratégiai tervezési folyamat révén építhető fel
  • elengedhetetlen egy átfogó elemző munka az objektív adottságok, a szubjektív imázs és a korábbi marketingtevékenységek elemzésére
  • a jelenlegi pozícióra építve fogalmazhatóak meg az elérendő célok
  • a marketing stratégia nem csupán jó eszközkombináció, hanem tudatos pozicionálás, stratégiai magatartás és programok
  • biztosítani kell a marketing megvalósításának személyi, szervezeti, pénzügyi feltételeit

Régió- és településmarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 726 5

A településmarketing hatékony megszervezéséhez nyújt segítséget ez a könyv, amely gyakorlati megközelítésével könnyen alkalmazható ismereteket tartalmaz. Különös érdeme, hogy a marketing alapjait a szakterületre adaptálva mutatja be, ezért megértéséhez nincs szükség előzetes marketingismeretekre. Mind a gyakorlati szakemberek, mind a marketingképzésekben részt vevő hallgatók számára jól hasznosítható, szakmailag kiforrott, igényes és érdekes szakkönyvet tart a kezében az olvasó.

Dr. Kandikó József, főiskolai tanár

a Magyar Marketing Szövetség alapító elnöke

Beruházásfejlesztési tanácsadóként is értékes, érdekes műnek tartom ezt a könyvet, melyben a marketing gyakorlatát a települések, régiók céljainak aspektusából vizsgálja a szerző. A régió- és településmarketing (RTM) sajátos működési mechanizmusait tekintve igen komplex ága a marketingnek, valahol a közigazgatás, az üzlet és a civil szféra találkozásánál. A sokszínű, hazai és külföldi példákkal gazdagított anyag arra sarkallja az olvasót, hogy újragondolja saját, nem egyszer rutinokra épülő tevékenységét, a gondolatébresztő ötletek pedig segítik abban, hogy meg is tudja újítani azt. Képessé tenni valakit a fejlődésre - ez az igazi hozzáadott érték!

Essősy Zsombor vezérigazgató

MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/piskoti-regio-es-telepulesmarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave