Bauer András, Mitev Ariel Zoltán

Eladásmenedzsment

A személyes értékesítés folyamata és irányítása


10.13. táblázat. Motivációs elméletek alkalmazhatósága
Elmélet
Menedzseri alkalmazhatósága
Maslow szükségleti hierarchiája
Felismeri, hogy a különböző embereket különböző szükségletek motiválják; a motivációs program kialakításánál figyelembe veszi az egyéni szükségleteket; többféle jutalmazást kínál, ha az egyén szükségletei nem világosak
Alderfer ERG-elmélete
Felismeri, hogy az üzletkötők frusztrálódhatnak, ha nem tudják kielégíteni magasabb szintű szükségleteiket, s ehelyett az alacsony szintű szükségletek kielégítésével kapcsolatos alacsonyabb szintű jutalmakat maximalizálhatnak
Herzberg higiénémotivátor elmélete
Felismeri, hogy a fizetés és más higiénés tényezők – bár fontosak az eladószemélyzet motiválásában – nem elégségesek hosszú távon a magas motivációs szint fenntartásában
McClelland tanult szükségletek elmélete
Bizonyos esetekben érdemes növelni az eladószemélyzet teljesítmény iránti igényét tréninggel vagy tanácsadással; üzletkötők tanítása önkontrollra és érettségre, hogy ki tudják egyensúlyozni a hatalom iránti igényüket tárgyalás során
Méltányosságelmélet
Az eladószemélyzet által értékesnek talált jutalmak nyújtása; minden egyes üzletkötő jutalmazása a többiekhez képest igazságosan
Attribúcióelmélet
Az eladószemélyzetnek segít megérteni az ok-okozati kapcsolatot a magatartás és a teljesítmény között; az erőfeszítés irányának, intenzitásának és tartósságának figyelembevétele
Megerősítési elmélet
Konzisztensnek kell lenni a kívánt viselkedés bátorításában és a nem kívánt magatartás helytelenítésében
Elváráselmélet
Világosan kommunikálni az összefüggést: az erőfeszítés és a teljesítmény, valamint a teljesítmény és a jutalom között
Flow-elmélet
Megtalálni a feladat és a képesség egyensúlyát
Forrás: Ingram–LaForge (1992:396). alapján.

Eladásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 787 6

A személyes eladás technikáiról, sikeres módszereiről számos kiadvány, könyv érhető el, és tréningek széles körű kínálata ígér üdvözítő megoldásokat. Ugyanakkor kevés az olyan igényes elemzés, mely az értékesítést szervező, irányító vezetőknek ad módszertani útmutatót a sajátos üzleti szituációkhoz, a többcsatornás értékesítési rendszerek menedzseléséhez, a szervezet működéséhez, illetve az értékesítők és üzletkötők támogatásához, motiválásához és ellenőrzéséhez. Bauer András és Mitev Ariel Zoltán könyve ilyen alkotás, ahol a vezetői döntésekről szóló fejezetek mellett megtaláljuk a személyes eladás, a tárgyalások sikeres lebonyolításának módszereit is. A könyv rendszerezettsége, szakmai, gyakorlati megalapozottsága jól szolgálja a felsőoktatás, s ezen belül különösen a marketing mesterképzés igényeit, valamint haszonnal olvashatják az értékesítés világában dolgozó szakemberek is.

Dr. Piskóti István

intézetvezető egyetemi docens

Miskolci Egyetem Marketing Intézet

Hiányt pótol az Eladásmenedzsment mint szakkönyv: a személyes eladási folyamat irányítási rendszerét foglalja össze, ezen belül elsősorban a gazdaságban és az oktatásban meglevő igényekre épít. A közvetlen értékesítés, függetlenül attól, hogy a gazdálkodó szervezet jellege alapján, vagy a tevékenység evolúciója során milyen feladatokat lát el, stratégiai szereppel bír. A könyv átfogó ismeretet ad erről a területről. A felsőoktatás és a vállalati oktatás mellett az értékesítés szakterületén dolgozó vezetők, vállalkozók, a személyes értékesítési tevékenység átszervezésében, kialakításában résztvevők és gondolkodók számára kézikönyvként ajánlható munka. Kívánom minden olvasónak, hogy forgassa a könyvet haszonnal.

Matus István

Értékesítési és kereskedelmi marketingigazgató

Unilever Magyarország Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/mitev-bauer-eladasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave