Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


A piaci bevezetés szakasza

Az első szakaszt a legtöbb újonnan bevezetett termék esetén az értékesítés lassú növekedése jellemzi. A lassú növekedést részben a piaci ellenállások, részben a termelőkapacitások bővítésének rugalmatlansága okozza. Az új terméket bevezető vállalat ebben a szakaszban időleges monopolhelyzetet élvez. Ez a monopolhelyzet a termék megkülönböztető jellegéből adódik, és időtartama az újdonság fokától, a törvényes védelem lehetőségétől, az utánzás nehézségétől és más tényezőktől függ. Az értékesítésösztönzésre fordított kiadásoknak az árbevételhez viszonyított aránya e szakaszban a legmagasabb. A reklám fő célja a potenciális fogyasztók tájékoztatása az új termék megjelenéséről, annak viszonylagos előnyeiről, használati lehetőségeiről. Nem kevesebb erőfeszítést igényel a kereskedelem megnyerése a termék forgalmazására. A vállalat először egy vagy korlátozott számú termékváltozattal jelenik meg a piacon, és figyelmét a termék kezdeti hibáinak javítására fordítja. Az áru értékesítése általában szelektív.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave