Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


Árverseny az életciklus szakaszaiban

Önálló árpolitikára, árvezető szerepre azok a vállalatok számíthatnak, amelyek jelentős újdonságot visznek piacra. Az innováció piaci bevezetésekor általában nem alakul ki verseny. Ez a versenymentes időszak jellemzően addig tart, amíg a termék forgalma el nem éri azt a küszöbértéket (lásd a 7.1. ábrán), amely már a piac kialakulásáról, a termék jövedelmezővé válásáról tájékoztat. Az új termék piacának kialakulása, attraktívvá válása versenytársakat vonz a piacra. A versenytársak megjelenése komplikáltabbá teszi a vállalatok életét, a termék- és árpolitikai döntések meghozatalát. Amíg nem voltak versenytársak, addig sem volt a dolog egyszerű: versenytárs nélkül is figyelembe kellett venni a vevők árérzékenységét, olyan árat kellett kialakítani, amely mellett a befektetések megtérülését biztosító értékesítési volumen elérhető. A versenytársak megjelenése azonban a termék- és árpolitikai stratégiák átgondolását és a marketingeszközök (közöttük: az árak) versenytársakhoz igazítását teszi szükségessé. Az esetleges árváltoztatás

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave