Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


fejezet: Mit ír az árakról a gazdaságtan?

A piacvezérelt marketingpolitika megvalósításának feltétele az, hogy a vállalati menedzserek ismerjék a piaci törvényeket, képesek legyenek a piaci verseny megértésére és elemzésére. A közgazdaságtan tudománya annak a megismerésével foglalkozik, hogy az emberek miképpen kísérelik meg a korlátozottan rendelkezésre álló erőforrásokat szinte korlátlan szükségleteik kielégítésére felhasználni (McEachern, 1988; McConell et al., 2008; Barancsuk, 2008). Ennek során vizsgálja az egyéni döntéshozók gazdasági magatartását (mikroökonómia) és a gazdaság egészének viselkedését (makroökonómia) is. A közgazdasági elemzés megállapításai, módszerei – különösen a keresleti és kínálati görbék, a kereslet rugalmassága és a piaci formák – hasznosan járulnak hozzá a vállalati marketingmenedzserek ismereteinek bővítéséhez, és nagymértékben segíthetik a gyakorlati célok – és ezen belül az árcélok – megvalósítását.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave