Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


A yield (hozam-) menedzsment

Az árdifferenciálásnak különös esete az ún. „yield management”. Ez a módszer az egyes vevőszegmensek árelfogadási hajlandósága és a szolgáltatók rendelkezésre álló – általában fix (nem vagy alig módosítható) – kapacitásainak ismeretében olyan árstruktúrát keres, amely a legkedvezőbb nyereséget produkálja. Ez a gyakorlat a revenue management (azaz a hozammaximálás, a hozammenedzsment) részeként értelmezhető. (A témát részletesen dolgozza fel Veres Zoltán A szolgáltatásmarketing alapkönyve című művében – 2009: 177–194). A fogalmat először az amerikai légi közlekedés 1978. évi deregulációja nyomán kialakult árképzési gyakorlat leírására használták. Az árdifferenciálás lehetősége együtt fejlődött a számítógépesített disztribúciós rendszer és hozammenedzsment technikai fejlődésével (Isler, 2009).

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave