Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


A komplementer termékek árazása

Komplementer termékek fogalmán azt értjük, hogy az egyik termék (nevezzük ezt „fő” terméknek) értékesítése maga után húzza a másik termék (nevezzük ezt „kiegészítő” terméknek) forgalmát. Sok ilyen esetet lehet a gyakorlatból is felsorolni. Kézenfekvő példa erre a borotva és a borotvapenge, a nyomtató és a tintapatron, a számítógép és az operációs programok stb. közötti keresleti összefüggés. A termelővállalat szintjén a komplementer termékek árazásának problémája csak akkor jelenik meg, ha mindkét terméket ő állítja elő. De a komplementer termékek árazásának kérdése a kereskedelemben és a szolgáltatások terén is fontos döntést kíván. Gondoljunk például a szolgáltatások terén a mobiltelefonok és az általuk generált forgalom esetére és egyéb hasonló példákra.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave