Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


A kölcsönös nyereség forrásai

Az üzleti partnerek azért kezdenek tárgyalni, mert meggyőződésük, hogy előnyökkel, nyereséggel zárhatják be a tárgyalást. Ahhoz, hogy az előnyöket realizálhassák, meg kell érteni a másik számára jelentkező előnyök forrását. A tárgyaló felekre általában az a jellemző, hogy különbözőek, mások az érdekeik, és a véleményük is eltér az adott dologról. De sajátos módon éppen az eltérések képezhetik a kölcsönös előnyök forrását. Kölcsönös nyereség akkor képződik, ha mindkét fél valami értékeset kap olyanért cserébe, ami nem annyira értékes számára (Wu, 1996c). Elképzelhető például, hogy a kiskereskedő számára a fizetés halasztása sokkal fontosabb, mint az alacsony ár. A termelő ugyanakkor az árban érdekelt, és ha a tervezett árat eléri, hozzájárul ahhoz, hogy az ellenértéket két hónap múlva fizesse ki a kereskedő. A kölcsönös nyereség alapja itt is a különbség. A két fél különbözik a pénzáram megítélésében.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave