Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


Árazás az online kereskedelemben

Ha az online kereskedelem legkeresettebb árucsoportjait vizsgáljuk (CD, DVD, könyvek), akkor azt láthatjuk, hogy az online árak jellemzően alacsonyabbak, mint a bolti árak. Az online és az offline árak legjobban ott hasonlíthatók össze, ahol ugyanazt a terméket a cég mindkét csatornában megjelenteti. Ha például az Akadémiai Könyvkiadó honlapjára tekintünk, akkor láthatjuk, hogy a kiadó (amely csak saját könyveit árusítja) az online megrendelt könyvek bolti árából 25% kedvezményt kínál (és 9000 Ft feletti vásárlás esetén magára vállalja a szállítási költségeket is). Ugyanezeket a könyveket a webáruházak (pl. a könyvország.hu 21%, az Alexandra könyváruház online kínálatában 15–20%, a szakkönyv.hu 15%, a bookline.hu 0–5%, a lira.hu 15%) kissé alacsonyabb engedménnyel kínálják. A bolti árak mindenütt magasabbak, mint az online árak; ezt mutatja a 11.4. táblázat is, amely az kontaktlencsék amerikai bolti és online árait tartalmazza.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave