Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


Szimulációs tesztek

A fejlett marketing-infrastruktúrával rendelkező országokban ma már a szimulációs technikák sokasága áll az új termékeket bevezető vállalatok rendelkezésére ahhoz, hogy a termékek várható piaci sikerét és a tervezett árak elfogadását előre becsüljék. Ezeket a technikákat, amelyek a nagy marketingkutató intézetek kínálatában szerepelnek, szimulációs laboratóriumnak is szokták nevezni. A szimulációs laboratórium módszerét jellemzően a nagy forgalmú csomagolt fogyasztási cikkek (FMPG – fast moving packaged goods) gyártói veszik igénybe. A szimulációs laboratóriumok az új termék sikerét mindig egy, az árat is magában foglaló, előre meghatározott marketingstratégiát feltételezve vizsgálják. Más módszerek a szimulációs laboratóriumban folytatott vizsgálatot matematikai modellezéssel párosítják, lehetővé téve azt, hogy a termék fogadtatását különböző árak (és különböző marketingstratégiák) esetében is elemzés tárgyává tehessék. Az is szerepel már a kutatóintézetek kínálatában, hogy a megrendelő számára testre szabott, „értékesítési hullámok” (sales waves) névvel illetett vizsgálatot végezzenek. Ez utóbbi vizsgálat viszonylag egyszerű és gyorsan kivitelezhető, és arra hivatott, hogy a feltételezett újravásárlás (illetve újravásárlások) mértéke is becsülhető legyen.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave