Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


A tanulási és a tapasztalati görbe

Több tapasztalati adat mutat arra, hogy a termelt és értékesített termékek mennyiségének megsokszorosodásával párhuzamosan a fajlagos költségek is jelentősen csökkenthetők. Ezt a jelenséget foglalja össze az ún. tapasztalati vagy tanulási görbe (experience curve, learning curve) fogalma. Jóllehet a gyakorlatban a tanulási és a tapasztalati görbét azonos értelemben használják, a szakirodalom mégis különbséget tesz a két fogalom között. A tanulási görbe azt mutatja, hogy a mennyiség növelésével párhuzamosan csökkennek a termelési költségek. Csökken a felhasznált munkabérköltség, mert a dolgozók gyorsabban, egyszerűbben, hatékonyabban tudják előállítani a terméket, de csökkenhet a fajlagos anyagköltség is, hiszen a nagyobb tapasztalat révén megtakarítások érhetők el.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave