Gelei Andrea (szerk.)

Logisztikai döntések

Fókuszban a disztribúció


Analitikus CRM mint a logisztikai teljesítmény szegmentációját támogató eszközrendszer

„Az ügyfél mindenek felett!” – hangzik a piacgazdaság egyik szlogenje. Az erőteljes vevőorientáció szükségszerű velejárója a vállalatok hosszú távú versenyképességét biztosító kettős értékteremtés elvárásának (Chikán, 2008), tehát annak, hogy egyszerre kell a vállalatnak tulajdonosai és vevői számára értéket teremtenie. A vevői érték teremtésének ez az elvárása szükségszerűen vezetett el a vevőorientáció erősödéséhez. „Az ügyfél mindenek felett” szlogenről azonban hamar kiderült, hogy önmagában nem lehet a hatékony menedzsment alappillére, s tanulmányok sora igazolta – köztük pl. Piskóti és társainak 2006-os kutatása –, hogy a hosszú távú versenyképességet elsősorban az ügyfelek szegmentált kezelése biztosítja. A vevőértékelés, a vevőelemzés és az ezen nyugvó testre szabott ügyfélkezelés ma már szinte elengedhetetlen a hatékony és gazdaságos vállalati működéshez. Ennek kezelésére alakult ki a vevőkapcsolatok menedzsmentjének ismeretanyaga, melyet a hazai szakirodalomban is gyakran csak angol elnevezésén illetnek: Customer Relationship Management-nek (CRM).

Logisztikai döntések

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 808 8

Hiánypótló szakkönyvet tart a kezében az olvasó egy gyorsan fejlődő szakterületről, a disztribúciós logisztikáról. Különösen aktuálissá teszi a művet, hogy a stratégiai, az irányítási döntésekre, ezek szakmai megalapozására helyezi a hangsúlyt. Végső soron tehát a versenyképesség javítására, a gyors ütemben átrendeződő világgazdaság e meghatározó tényezőjére. Jól szerkesztett szakmai munkáról van szó, mely az átfogó elméleti és gyakorlati ismeretek mellett számos esettanulmány és interaktív háttéranyag segítségével teszi a könyvet változatossá és alkalmazhatóvá annak tudásanyagát. Mind a gyakorlati szakemberek, mind a tanulmányaikat folytatók számára jól használható, értékes mű született.

Radó András

vezérigazgató-helyettes

Richter Gedeon Nyrt.

A könyv kiválóan szemlélteti, hogy a disztribúciós logisztika mikor nő túl egyszerű kiszolgáló funkcióján, és mikor válik igazi stratégiai szereplővé. Elolvasása azzal az előnnyel is jár, hogy közben modern üzleti szemlélet épül fel bennünk, a sok példán keresztül pedig jobban megismerhetjük a gazdaság szereplőit.

Vörös József

az MTA levelező tagja

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-logisztikai-dontesek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave