Korrupció
Büntetés, integritás, kompetencia
6. melléklet
Sorszám | Eger | Szombathely | |
---|---|---|---|
1. | Adóügyi Iroda | Adóellenőrzési Iroda | Adóosztály |
2. | Egészségügyi és Szociális Iroda | Adókivetési Iroda | Adóosztály |
3. | Főépítészi Csoport | Aljegyzői Iroda |
Jogi és Képviselői Osztály |
4. | Főmérnöki Iroda |
Általános Igazgatási Iroda | Igazgatási Osztály |
5. | Gazdasági Iroda | Belső Ellenőrzési Iroda | (önálló) |
6. | Idegenforgalmi és Kulturális Iroda | Beruházási Iroda | Városfejlesztési és Üzemeltetési Osztály |
7. | Igazgatási Iroda | Egészségügyi és Intézményi Iroda | Egészségügyi, Szociális és Családvédelmi Osztály |
8. | Informatikai Iroda | Ellátó Iroda | Munkaügyi, Informatikai és Szervezési Osztály |
9. | Jegyzői és Képviselői Iroda | Építési Iroda | Igazgatási Osztály |
10. | Jogi Iroda | Főépítészi Iroda | Városfejlesztési és Üzemeltetési Osztály |
11. | Közoktatási Iroda | Ifjúsági és Sport Iroda | Oktatási, Ifjúsági és Sport Osztály |
12. | Lakossági Szolgálati Iroda | Informatikai Iroda |
Munkaügyi, Informatikai és Szervezési Osztály |
13. | Okmány Iroda | Jegyzői Iroda | Jogi és Képviselői Osztály |
14. | Polgármesteri Titkárság | Képviselői Iroda | Jogi és Képviselői Osztály |
15. | Város- és Területfejlesztési Iroda | Kommunális és Környezetvédelmi Iroda | Városfejlesztési és Üzemeltetési Osztály |
16. | Városi Gyámhivatal |
Költségvetési Iroda | Közgazdasági Osztály |
17. | Közbeszerzési Iroda | Tisztségviselői Osztály | |
18. | Kulturális és Civil Iroda | Tisztségviselői Osztály | |
19. | Lakásiroda | Egészségügyi, Szociális és Családvédelmi Osztály | |
20. | Munkaügyi Iroda | Munkaügyi, Informatikai és Szervezési Osztály | |
21. | Nevelési és Oktatási Iroda | Oktatási, Ifjúsági és Sport Osztály | |
22. | Okmány Iroda | Igazgatási Osztály | |
23. | Pénzügyi Iroda | Közgazdasági Osztály | |
24. | Stratégiai Iroda | Tisztségviselői Osztály | |
25. | Titkársági Iroda | Tisztségviselői Osztály |
- Adminisztrátor
- Adóbehajtó
- Adóügyi ellenőr
- Adóügyi előadó
- Adóügyi főtanácsos
- Adóügyi ügyintéző
- Aljegyző
- Alpolgármester
- Alpolgármesteri titkár
- Anyakönyvvezető
- Belső ellenőr
- Beruházási ügyintéző
- Bérügyintéző
- Csoportvezető
- Elemző üzemgazdász
- Előadó
- Építésügyi előadó
- Építésügyi hatósági főelőadó
- Építésügyi ügyintéző
- Építésügyi ügyintéző (tanácsos)
- Értékesítési vállalkozási ügyintéző
- Főelőadó
- Gazdasági koordinátor
- Gazdasági ügyintéző
- Gimnáziumi ügyintéző
- Gondnok
- Gyámügyi ügyintéző
- Hivatalvezető
- HP ügyintéző
- Idegenforgalmi ügyintéző
- Ifjúsági referens
- Igazgatási főelőadó
- Informatikus
- Intézményi koordinátor
- Irodavezető
- Jegyző
- Jegyzői titkár
- Jogász
- Jogi előadó
- Jogtanácsos
- Koordinátor
- Költségtérítési ügyintéző
- Könyvelő
- Középiskolai koordinátor
- Közgazdasági előadó
- Közgazdasági ügyintéző
- Közlekedési ügyintéző
- Közoktatási ügyintéző
- Közoktatási iroda vezetőhelyettese
- Közterület-felügyelő
- Köztisztviselő
- Kulturális referens
- Kulturális ügyintéző
- Költségvetési ügyintéző
- Lakásügyi ügyintéző
- Mezőgazdasági ügyintéző
- Minőségügyi vezető
- Műszaki ügyintéző
- Nemzetközi ügyintéző
- OKM-ügyintéző
- Osztályvezető
- Pályázati ügyintéző
- Pénzügyi előadó
- Pénzügyi főelőadó
- Pénzügyi ügyintéző
- Piacvezető
- Polgármester
- Projektmenedzser
- Rendszergazda
- Sportreferens
- Szabálysértési ügyintéző
- Szakképzési ügyintéző
- Szakmai tanácsadó
- Szociális ügyintéző
- Szociálpolitikai ügyintéző
- Szolgáltatásszervező
- Tanácsos (=Tanácsnok)
- Tanácsos ügyintéző
- Területfejlesztési ügyintéző
- Titkárnő
- Titkárságvezető
- Útügyi ügyintéző
- Ügyintéző
- Ügyiratkezelő
- Ügykezelő
- Ügyvezető
- Vagyongazdálkodási ügyintéző
- Városrendezési ügyintéző
- Vezető főtanácsos
- Vezető tanácsos
- Vezető tanácsos ügyintéző
- Vízügyi ügyintéző
Tartalomjegyzék
- Korrupció Büntetés, integritás, kompetetncia
- Impresszum
- Rövidítések jegyzéke
- Bevezetés
- I. A korrupció jellemzői, okai, az ellene folytatott küzdelem irányai és színterei
- 1. A korrupció fogalma és jellemzői
- 2. A korrupció forrásvidéke
- 2.1. Világtérkép alapján
- 2.2. Hazai tájakon
- 2.2.1. Az állami, önkormányzati vagyon és közszolgáltatási jogok privatizációja
- 2.2.2. Állami beruházások
- 2.2.3. Állami támogatások
- 2.2.4. Európai uniós támogatás
- 2.2.5. Közbeszerzések
- 2.2.6. Választási és pártfinanszírozás
- 2.2.7. Állami igazgatási, hatósági engedélyezések, ellenőrzések
- 2.2.8. A korrupció tipikus eseteinek modelljei és szereplői
- 2.2.1. Az állami, önkormányzati vagyon és közszolgáltatási jogok privatizációja
- 2.1. Világtérkép alapján
- 3. A korrupciós kihívások, különös tekintettel az INTOSAI, a számvevőszékek szerepvállalására
- 4. A korrupció Elleni küzdelem színterei
- 4.1. A nemzetközi szervezetek korrupcióellenes tevékenysége
- 4.2. Néhány ország korrupcióellenes gyakorlatának fő jellemzői
- 4.3. A nem kormányzati szervezetek korrupcióellenes tevékenysége
- II. A holland integritási metodológia és magyar alkalmazása
- 5. A holland metodológia törvényi és intézményi alapjai
- 6. Kockázatelemzés és értékelési módszertan
- 6.1. A módszertan legfontosabb alapelvei és jellemzői
- 6.2. Kockázatelemzés
- 6.3. Értékelési módszertan
- 6.3.1. Az értékelési módszertan vázlatos ismertetése
- 6.3.2. A veszélyeztetettség és a kockázatok felmérése
- 6.3.3. Az integritásirányítási rendszer fejlettségi szintjének értékelése
- 6.3.3.1. A fejlettségi szint definíciója
- 6.3.3.2. Az intézkedések csoportjai
- 6.3.3.3. Az integritásirányítási rendszeren belüli csoportok részletes ismertetése
- 6.3.3.3.1. Jogszabályok és egyéb szabályok
- 6.3.3.3.2. Felelősségek
- 6.3.3.3.3. Hivatali szervezet és belső kontrollok
- 6.3.3.3.4. Biztonság
- 6.3.3.3.5. Értékek és normák
- 6.3.3.3.6. Integritással kapcsolatos tudatosság
- 6.3.3.3.7. A vezetés hozzáállása
- 6.3.3.3.8. Szervezeti kultúra
- 6.3.3.3.9. Új alkalmazottak felvétele és kiválasztása
- 6.3.3.3.10. Integritással kapcsolatos szabálysértések kezelése
- 6.3.3.3.11. Szabályozási keret
- 6.3.3.3.12. Veszélyeztetettség/kockázatelemzés
- 6.3.3.3.13. Elszámolási kötelezettség
- 6.3.3.3.14. Ellenőrzés és monitoring
- 6.3.3.3.1. Jogszabályok és egyéb szabályok
- 6.3.3.1. A fejlettségi szint definíciója
- 6.3.4. Eltéréselemzés
- 6.3.5. Integritással kapcsolatos kockázatok feltérképezése
- 6.3.6. A kockázatelemzés, kockázatitérkép-készítés megvalósítási stratégiája
- 6.3.1. Az értékelési módszertan vázlatos ismertetése
- 6.1. A módszertan legfontosabb alapelvei és jellemzői
- 7. A holland számvevőszék integritást támogató tevékenysége
- 8. Integritási esettanulmányok a magyar közigazgatásban
- 9. Javaslatok a korrupció elleni küzdelem magyar keretrendszerére
- 9.1. Általános kiinduló tapasztalatok
- 9.2. A korrupció elleni küzdelem integritásirányítási rendszere
- 9.2.1. Az integritásirányítási rendszerrel szemben támasztott követelmények
- 9.2.2. Az integritásirányítási rendszer logikai-elméleti összefüggései
- 9.2.3. Az integritásirányítási rendszerben együttműködő hazai intézmények szervezeti rendszere és feladatai
- 9.2.4. Az Állami Számvevőszék szerepvállalása a korrupció elleni rendszer alkalmazásában
- 9.2.5. Az integritás erősítése mint a közigazgatási szervezet korszerűsítése
- 9.2.6. A kormány Közigazgatás Korrupciómegelőzési Programja
- 9.2.1. Az integritásirányítási rendszerrel szemben támasztott követelmények
- 9.1. Általános kiinduló tapasztalatok
- III. Az integritás kompetencia alapú erősítése
- 10. A kompetenciaszemlélet és alkalmazásának irányai
- 11. A kompetencia és az integritás kapcsolatának megteremtése
- 12. Két empirikus önkormányzati vizsgálat eredményei
- 13. Javaslatok a kompetencia menedzsment integritás célú alkalmazására
- Felhasznált irodalom
- Mellékletek
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2016
ISBN: 978 963 059 771 5
Az egész társadalmat megkárosító korrupció elleni küzdelemben - hiszen a korrupt személyek a köz
vagyonát csökkentik - napjainkban előtérbe került a korrupció megelőzése, ehhez kapcsolódóan
pedig a veszélyeztetett személyek és szervezetek feddhetetlenségének, integritásának erősítése.
Ennek érdekében biztosítani kell az egyéni képességek, készségek és szakmai felkészültség összhangját,
vagyis a megfelelő kompetenciákat. Ezen felül meggyőződésem, hogy a korrupció elleni
küzdelem elképzelhetetlen az erkölcsi alapok folyamatos megerősítése nélkül. Jelen könyv a fenti
folyamat tudományos igényű feldolgozását nyújtja. Nemcsak a nemzetközi szervezetek és az egyes
országok gyakorlati esetekkel illusztrált példáit mutatja be, hanem merít az elmúlt években egyre
gyarapodó magyarországi eszköztárból is. Kiemelendő, hogy a könyv az integritás és a kompetencia
fejlesztését, erősítését szorgalmazó fő mondanivalója összhangban van az ilyen irányú kormányzati
célkitűzésekkel, így tartalmas szakirodalmi munkaként jó szívvel ajánlható nemcsak a gyakorlati szakemberek,
de a közigazgatás fejlesztésének ügye iránt érdeklődő minden olvasó számára. Rétvári Bence, parlamenti államtitkár Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Szerencsés pillanat, amikor egy jelentős kutatási eredmény és annak gyakorlati alkalmazása találkozik.
Meggyőződésem, hogy magas színvonalú alapmű kerül mindazok kezébe, akik gyakorlati eszközökhöz
szeretnének jutni a korrupció elleni küzdelemhez, vagy akár csak érdeklődnek az ilyen jelenségek
„természetrajza" iránt. Báger Gusztáv professzor az Állami Számvevőszék keretében - jórészt
irányításával - végzett kutatások alapján a legalkalmasabb időben írt könyvet a korrupció ellen folytatott
küzdelem irányairól. A szerző a „büntetésről" a hangsúlyt - a nemzetközi tapasztalatokkal
összhangban - a megelőzésre, az integritás kultúrájának erősítésére és - új irányt mutatva - a kompetenciaszemlélet alkalmazására javasolja helyezni. E könyv hivatott arra, hogy hiánypótló szakkönyvként
és tananyagként segítse hazánkban a korrupció elleni fellépést, a megelőzését szolgáló
gyakorlat meghonosítását. Kovács Árpád a Szegedi Tudományegyetem professzora
Hivatkozás: https://mersz.hu/bager-korrupcio//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero