Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta

Kommunikáció az üzleti világban


A vendégek fogadása és üdvözlése

A tárgyalás időpontját, a napirendet és a tárgyalás anyagát a tárgyalást megelőzően el kell juttatnunk a tárgyalófeleknek. A vendégek fogadása is a protokoll szabályai szerint történik. A fogadó munkatársnak illik lemennie a vendég elé a portára tíz perccel előbb, mint a vendég megérkezik, s „miközben vezeti, mutatja az utat, egy fél lépéssel a vendég előtt megy, mert elég kínos hátulról odaszólni, hogy most menjen balra” (Görög 1999: 119). Ha a fogadó munkatárs nem vesz részt a tárgyaláson, nem kell bemutatkoznia kézfogáskor, csupán az osztályt nevezi meg. Miután felkísérte a vendéget, leülteti egy várakozásra megfelelő helyiségben, s megmutatja, hogy hol található a mosdó.

Kommunikáció az üzleti világban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

„Kommunikáció?! Na, köszönöm. Divattéma. Blöff. Ki ne tudna kommunikálni? Már a kisgyerek megtanul beszélni, kifejezi érzéseit, keresztülviszi akaratát. Minek ezzel felnőttként foglalkozni?”

„Felkészült szakember vagyok. Tudom, mit akarok. Tudom, hogy jó az elképzelésem, nyerő az ötletem. Miért maradtam ma megint alul a vitában? Miért nem az én javaslatomat fogadták el a munkatársaim? Ezerszer jobb az én megoldásom, mint az, amely végül befutó lett. Miért nem látták ezt át? Mit csinálok rosszul?”

Ugye ismerősek ezek a gondolatok?

A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni. A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-somogyvari-kommunikacio-az-uzleti-vilagban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave