Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta

Kommunikáció az üzleti világban


1.5. A fejezet témájához kapcsolódó feladatok

  1. A piacon szeretne venni 12 tojást. Egy idős, sok szoknyába öltözött néni egy kosár tojást és pár kiló almát kínál. 25 forintért kínálja tojást. A tojás ára a közelben lévő bevásárlóközpontban 15 forint/darab. Írja le a beszélgetés lehetséges menetét. Elemezze végig a beszélgetést a Shannon–Weaver modell, a Berlo-féle modell és a módosított Osgood–Schramm modell segítségével! Értékelje, hogy melyik modell alapján végzett elemzés használható leginkább a piaci vásárlásoknál! Mennyiben terjeszthetők ki az eredmények az arabokkal történő alkudozásra?
  2. Elemezze végig két tetszés szerinti magyar és/vagy idegen nyelvű csatorna televíziós hírműsorát Maletzke elméletének segítségével! Melyek a fő különbségek és hasonlóságok, s mivel magyarázhatók ezek a különbségek?
  3. Milyen vállalati/üzleti kommunikációs folyamatok és események elemzése során alkalmazná a Laswell-formulát?
  4. Melyek a tömegkommunikáció és a személyközi, szemtől szembeni kommunikáció közötti legfontosabb különbségek? Mutassa be egy konkrét példán!

Kommunikáció az üzleti világban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

„Kommunikáció?! Na, köszönöm. Divattéma. Blöff. Ki ne tudna kommunikálni? Már a kisgyerek megtanul beszélni, kifejezi érzéseit, keresztülviszi akaratát. Minek ezzel felnőttként foglalkozni?”

„Felkészült szakember vagyok. Tudom, mit akarok. Tudom, hogy jó az elképzelésem, nyerő az ötletem. Miért maradtam ma megint alul a vitában? Miért nem az én javaslatomat fogadták el a munkatársaim? Ezerszer jobb az én megoldásom, mint az, amely végül befutó lett. Miért nem látták ezt át? Mit csinálok rosszul?”

Ugye ismerősek ezek a gondolatok?

A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni. A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-somogyvari-kommunikacio-az-uzleti-vilagban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave