Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta

Kommunikáció az üzleti világban


Az érzelmi intelligencia

Amerikai pszichológusok az 1980-as években kezdték célirányosan vizsgálni azokat a tényezőket, amelyek a magas IQ, a kognitív képességek mellett erősen befolyásolják, hogy ki mennyire eredményes, sikeres a társadalomban, a munkájában. Az érzelmi intelligencia fogalmát Goleman nevével összekapcsolva ismerte meg a szakma világa, aki koncepciójában a fenti pszichikai ismérveket társítja továbbiakkal, és így határozza meg az érzelmi intelligencia lényegét: „képesek vagyunk a magunk és mások érzéseit felismerni, önmagunkat motiválni, az érzelmeinkkel magunkban és emberi viszonylatainkban megfelelően bánni. Különbözik az „értelmi képességtől” vagy intelligenciától (melynek értékét gyakran az intelligenciahányadossal, IQ-val adják meg); sok szempontból kiegészíti azt. … Az értelmi és érzelmi intelligencia az agy különböző területeinek tevékenységét tükrözi.” (Goleman, 2002: 447)

Kommunikáció az üzleti világban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

„Kommunikáció?! Na, köszönöm. Divattéma. Blöff. Ki ne tudna kommunikálni? Már a kisgyerek megtanul beszélni, kifejezi érzéseit, keresztülviszi akaratát. Minek ezzel felnőttként foglalkozni?”

„Felkészült szakember vagyok. Tudom, mit akarok. Tudom, hogy jó az elképzelésem, nyerő az ötletem. Miért maradtam ma megint alul a vitában? Miért nem az én javaslatomat fogadták el a munkatársaim? Ezerszer jobb az én megoldásom, mint az, amely végül befutó lett. Miért nem látták ezt át? Mit csinálok rosszul?”

Ugye ismerősek ezek a gondolatok?

A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni. A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-somogyvari-kommunikacio-az-uzleti-vilagban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave