Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Véletlen minták

A véletlen minták lehetővé teszik, hogy felbecsüljük a „mintavételi hiba” mértékét. Ha például szeretnénk megtudni, hogy egyetemünk hallgatói elégedettek-e az órákkal és az oktatási módszerekkel, elhatározhatjuk, hogy diákjaink körében megkérdezést hajtunk végre, hogy megismerjük véleményüket és elégedettségük fokát. De 10 ezer hallgató jár az egyetemre, így mindenkit nem tudunk megkérdezni. Úgy véljük, abból kiindulva, hogy a szükséges pénz és idő rendelkezésünkre áll, 500 diákot meg tudunk kérdezni, hogy így megbízható következtetést vonhassunk le. Tehát minden 20. diákot meg kell interjúvolnunk, feltéve, hogy minden tanulónak egyenlő esélye van arra, hogy őt is megkérdezzék. Ezzel kiküszöbölhetjük a mintavételi hibát.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave