Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


A kutató etikai felelőssége a probléma megfogalmazásával kezdődik. Ha például szeretnénk megvizsgálni a támogatások szerepét a vállalatok exportteljesítményében, viszonylag könnyen találhatunk adatforrásokat, elemzést készíthetünk és levonhatunk valamilyen következtetést. Ha viszont a kenőpénzek szerepét vagy a vállalatok exportteljesítményének egyéb illegális módszereit szeretnénk tanulmányozni, az adatforrások felkutatása és az elemzéskészítés nehézségekbe ütközhet. Sőt erkölcsi dilemmával találhatjuk szemben magunkat, ha vizsgálatunk során nem várt vagy drasztikus eredményekre bukkanunk. Ekkor biztosítanunk kellene, hogy a kutatás nem okoz zavart vagy bármilyen egyéb hátrányt azoknak, akiktől adatokat (információkat) kapunk. Ez egy másik fontos kérdést is felvet: gyűjthetünk-e adatokat egy olyan kutatási sokaságtól, amely nincs tudatában annak, hogy kutatásunkhoz adatokat gyűjtünk róluk, és nem adták hozzá beleegyezésüket (Saunders–Lewis–Thornhill, 2000). Ez kényes kérdés. Erre az egyik lehetséges megoldás – amelyet különösen kísérleti kutatásokban alkalmaznak – az összegzés (debriefing), amikor is a vizsgált személyek utólag értesülnek a vizsgálatról és annak céljáról.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave