Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Gyakorlatok

  1. Egy tanulmányban egy szolgáltatás igénybevételét kívánták felbecsülni a felhasználókból álló mintán belül. A következő eredményt kapták:
     
    Igénybevétel hossza
    Hozzárendelt érték
    Gyakoriság
    1 évnél rövidebb
    1
    36
    1 és 2 év között
    2
    16
    2 és 5 év között
    3
    26
    5 év vagy ennél több
    4
    193
    Összesen
     
    221
     
    Számítsa ki az átlagot, a mediánt és a móduszt! Számolja át ezeket százalékokba!
  2. Egy vizsgálatban a következő nyitott kérdést tették fel a vevőkből álló mintának: „Kóstolta már az új X márkájú müzlit?”
    □ Igen      □ Nem → Stop
    „Miért kedveli az új márkát?”
    Alakítson ki válaszkategóriákat és kódokat a kérdéshez, kódolja a következő válaszokat:
    1. „A mazsola és a dió jó ízt ad neki.”
    2. „Más márkákhoz képest kedvező az ára.”
    3. „Vonzó a csomagolása, és könnyen észre lehet venni az üzletben.”
    4. „Ropogós és könnyű, ami javítja a müzli ízét.”

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave