Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Faktorelemzés

Faktoranalízis az általános neve a többváltozós statisztikai módszerek azon csoportjának, amelyek elsődleges célja, hogy meghatározzák az adatmátrixban az alapul szolgáló struktúrát. Nagyszámú változók közötti kölcsönös kapcsolatok (korrelációk) struktúrájának elemzésével foglalkozik, és meghatározza a gyakori mögöttes dimenziók halmazát, vagyis a faktorokat. Faktorelemzés segítségével megállapíthatók a struktúra külön dimenziói, majd pedig meghatározható, hogy a különböző dimenziók milyen mértékben magyarázzák az egyes változókat. A faktorelemzés olyan technika, amely minden egyes változót az összes többivel összefüggésben egyidejűleg vizsgál. Így a faktorelemzés nem tesz különbséget független és függő változók között. Ugyanakkor megkülönböztethetjük a feltáró és a megerősítő faktoranalízist. Az első esetben a cél a feltárás, hogy felderítsük a mögöttes, ám ismeretlen struktúrát. A második esetben a cél egy feltételezett struktúra vizsgálata vagy ellenőrzése.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave