Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Kvalitatív adatok

Az adat információhordozó. Ám ahhoz, hogy információ legyen belőle, értelmezni kell. A kvantitatív és a kvalitatív adatok közötti különbségtétel nem könnyű feladat – számos vita zajlik körülötte. Egy gyakori megfigyelés szerint a kvalitatív vizsgálatokban a kutatót könnyen eláraszthatja a hatalmas adattömeg. Ennek az az egyik oka, hogy amikor a kutatási probléma nem (vagy alig) érthető, sok adatot gyűjtünk, amelynek nagy része esetleg irreleváns. Így gyakran fölösleges adatokkal van dolgunk. Miles (1979: 590) a kvalitatív adatokat egyenesen „vonzó nyűgnek” keresztelte. A kvantitatív adatok általában számokhoz kapcsolódnak. Korábban már említettük, hogy a számok egyedi jellemzőkkel rendelkeznek, amelyek rendkívül hasznossá teszik őket elemzési célokra. Úgy tekinthetünk rájuk, mint az információ és a jelentések ábrázolásának hatékony módszere. A következő példa is ezt illusztrálja.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave