Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Értelmezés

Az adatok manipulálására analitikai eljárásokat alkalmaznak. Az értelmezésen keresztül a kutató érthetővé teszi az összegyűjtött (és manipulált) adatokat. Az adatelemzéssel összevetve az értelmezés jellemzően intuitívabb és szubjektív művelet. Többféle módja lehetséges, és bizonyos „lencse”, vagyis egyfajta fogalmi vagy elméleti „szemüveg” használatát jelenti. A lényeg, hogy az adatok meghatározott fogalmak, nézőpontok vagy elméletek használatával nyernek értelmet. Ilyen például a metaforák használata. A metafora megköveteli tőlünk, hogy a világ valamely aspektusát ne a hétköznapi „ahogy van”, hanem inkább a „mintha” hozzáállásunkkal szemléljük. Amikor egy metaforát használunk lencseként, a területek között összefüggést, hasonlóságokat és megegyezőségeket keresünk. Az egyik területet összevetjük a másikkal vagy az alapján szemléljük. Az összehasonlítás során az egyik terület elemeit leképezzük a másik elemeire. A metaforák nemcsak fontos szerepet játszanak a kutatásban, de abból a szempontból is döntő jelentőségűek, hogy az emberek hogyan értelmezik megfigyeléseiket és tapasztalataikat (erről bővebben lásd: Lakoff–Johnson, 1980). Érdekes példa, hogy Alvin Toffler miként használja a hullám metaforát – vagyis a fizikai világunkhoz tartozó egyik jelenséget, az óceánt – arra, hogy megragadja a társadalmunkban végbemenő drámai változásokat – és hogy elképzelje a jövőbeli változásokat (Toffler, 2001).

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave