Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


A nemzetközi dimenzió

A nemzetközi vagy kultúrák közötti kutatásban külön figyelmet kell fordítani a folyamat minden egyes szakaszára. Az ismeretlen környezetben végzett és a kulturális különbségekkel járó kutatás megnehezítheti a kutatási probléma megértését. A kutatók gyakran nem számolnak a helyi kultúráknak a feltett kérdésekre gyakorolt hatásával. Ez a probléma területéről és korlátairól hozott döntést is befolyásolja. Bizonyos kultúrákban szélesebb területet kell választani ahhoz, hogy a szükséges változókat megvizsgáljuk. Például olyan fogalmak, mint a „szupermarket”, mást és mást jelentenek a különböző piacokon. Japánban a szupermarket általában két-három emeletes, élelmiszert, napi fogyasztási cikkeket és ruházati cikkeket árusít az egyes szinteken. Egyesekben még bútort és elektronikai cikkeket, papír-írószert és sportszereket is lehet venni (Ghauri–Cateora, 2006). Egy adott termék exportjával vagy importjával kapcsolatos adatok/statisztikai információk hozzáférhetősége is eltérő lehet. De még ha el is érhető, néhány országban esetleg nem naprakész vagy nem megbízható. Sok országban nincs olyan kormányzati szerv, amely adatok gyűjtésével és naprakészen tartásával foglalkozna. Néhány országban pedig magáncégek gyűjtik és értékesítik az adatokat, vagy netán a kutatóknak maguknak kell primer adatokat gyűjteniük. Az egyik piacon összegyűjtött adatok egy másikon nem használhatók. Ezzel a kutatóknak és a különböző piacokon kutatást végző menedzsereknek is fontos tisztában lenniük, amint azt a 13.1. szemelvény is mutatja.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave