Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Kutatási ötletek

Minden kutatási munka alapja valamilyen ötlet vagy megfigyelés, amely felkelti a figyelmet és elindítja az elmélkedést. Lehetséges például, hogy a kutató érdeklődést mutat egy bizonyos téma iránt, például importált termékekkel kapcsolatos fogyasztói magatartás vagy fúziókkal és felvásárlásokkal összefüggő ismeretek. Ám ahhoz, hogy a téma kutatható legyen, kutatási kérdéssé kell alakítani. A kutatás fő célja ugyanis új információk létrehozása kell hogy legyen – valami „új”, valami, amit még nem tudunk. Még akkor is, amikor egy korábbi tanulmányt ismétlünk meg, a kutatás bizonyos szempontból újszerűnek tekinthető. Például: nagyvállalatok körében végzett egyik tanulmányban megfigyelték, hogy egy konkrét költségvetési eljárás nagyon hatékonynak bizonyult. De vajon a kis- és közepes vállalkozásoknál is hatékony lehet ez az eljárás? Vagy jobban teljesítenek a vállalatok, ha összeolvadnak egy konkurens céggel?

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave