Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


A könyv használatáról

Amikor a kedves olvasó a könyvet használni kezdi, javasoljuk, hogy először fussa át az egész szöveget, majd figyelmesen olvassa el az első öt fejezetet, mielőtt üzleti kutatási projektre adná a fejét. Fontos, hogy mélyrehatóan ismerje az elmélet szerepét a gyakorlati kutatásban, és a kutatás célját. Amikor ténylegesen hozzálát a kutatási projekthez, olvassa el a 6–10. fejezetet! Ezek segítségével eldöntheti, melyik kutatási terv lehet a legcélszerűbb és mely adatgyűjtési módszer a legmegfelelőbb a kutatási problémához. Ebben a szakaszban ahhoz is segítséget kaphat, hogyan kell mintát venni és adatokat gyűjteni, s melyik típusú elemzés lesz a legalkalmasabb. A tényleges adatgyűjtés és elemzés során javasoljuk, hogy a kutató olvassa el a III. fejezet idevágó fejezetét. Végül pedig asztalhoz kell ülnie, hogy megírja a jelentést és a megállapításokat. Ehhez olvassa el a jelentéskészítésről szóló 14. fejezetet, amelyben konkrét iránymutatás olvasható a különböző célú jelentések készítéséhez. A negyedik kiadás új eleme, hogy minden egyes fejezet végén közreadunk egy listát további ajánlott olvasmányokkal. Ha a kutató egy adott témában mélyebbre szeretne ásni (pl. a menedzsment tanulmányozásával kapcsolatos különböző véleményekben, a szekunder adatokhoz kapcsolódó etikai kérdésekben vagy abban, hogyan kezelhető a kultúrák közötti adatgyűjtés jelentette probléma), hamar fellapozhatja ezeket a tudnivalókat, hogy kibővítse ismereteit.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave