Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Gyakorlatok

  1. Képzelje el, hogy egy hiteleket is nyújtó pénzintézet vezetője! Természetesen az a célja, hogy korlátozza az intézet veszteségét. Dolgozzon ki egy modellt, amely útmutatóként szolgálhat az azzal kapcsolatos döntéshez, hogy adjon-e hitelt az egyes hiteligénylőknek!
  2. Képzelje el, hogy egy olyan cégnél dolgozik, amely saját termékét közvetlenül a háztartásoknak értékesíti! Költséges dolog felkeresni az embereket a lakásukon. Azt is megfigyelte, hogy egyes háztartások már az első látogatás során vásárolnak, néhányan csak a második látogatás alkalmával, míg olyan háztartások is vannak, amelyek soha semmit nem vásárolnak annak ellenére, hogy többször felkeresi őket. Javasoljon egy modellt a látogatások számának meghatározására! Majd pontosítsa feltételezéseit!

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave