Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


A mérés meghatározása

A mindennapi életben mindannyian végzünk „méréseket”, még akkor is, ha ezek gyakran maguktól értetődőek, vagy egyáltalán nem is tekintjük őket mérésnek. Például egy szépségverseny is felfogható egyfajta mérésként, akárcsak a legjobb reklám kiválasztása vagy a versenytársak erősségének felbecsülése. Ezekben a példákban típustól függetlenül a mérés kulcsfontosságú eleme a bizonyos tulajdonságok leképezése. Például a kiválasztott hirdetéseket a színhasználat, a tartalom stb. alapján lehet értékelni. Valamilyen (általában implicit) szabályt alkalmazva kapunk egy „pontszámot”. A „pontszámok” alapján felállítjuk a hirdetések rangsorát, s ezzel kiválasztottuk a legjobbat. Gyakori megfigyelés, hogy ezekben a véleményekben az emberek sokszor nem értenek egyet.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave