Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


A primer adatok hátrányai

A legnagyobb hátrány az, hogy a primer adatok gyűjtése hosszú időt vesz igénybe és sokba kerülhet. Ráadásul primer adatokhoz hozzájutni sem könnyű: olyan fogyasztókat, vállalatokat vagy más célcsoportokat találni, akik hajlandók együttműködni velünk, válaszolni kérdéseinkre. Ez különösen akkor nehéz, ha kényes témával vagy kutatási kérdésekkel van dolgunk, ami lehetetlen küldetés elé állíthat bennünket. Másik hátrány/probléma, hogy a kutatónak ügyelnie kell arra, hogy megfelelő eszközöket, eljárásokat és elemzési módszereket alkalmazzon, különben veszélybe sodorja a tanulmány megbízhatóságát és alkalmazhatóságát. Fontos hátránya tehát, hogy a kutatónak csak kisebb mértékű befolyása van az adatgyűjtésre. Ennek eredményeként váratlan tényezők befolyásolhatják és akadályozhatják a hatékony adatgyűjtést.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave