Nemeslaki András

Vállalati internetstratégia


Tömeges testreszabás

A jelenkor gazdaságának egyik esszenciája a tömeges testreszabás (mass customization). Hogyan lehet széles vevőkör számára lehetővé tenni, hogy igényeinek megfelelő terméket választhasson? Az internettel! Az interneten keresztül lehetőséget biztosíthatunk a vevőnek arra, hogy egyéni ízlésének megfelelő paraméterekkel rendelkező terméket állítson össze. A testreszabáshoz hozzá tartozik, hogy a vevő kiválaszthatja azokat a kiegészítő szolgáltatásokat, amelyekre a termék mellé igényt tart. A Dell Computert méltán nevezik egyre inkább számítógép konfigurátornak számítógép-összeszerelő helyett. A vevő ugyanis részegységekből állíthatja össze a kívánatos számítógépet, akár minden hardverismeret nélkül. Az Amazon.com bejelentkezéskor keresési múltunk alapján új könyveket ajánl, az IKEA oldalon megtervezhetjük konyhánkat, vagy a reneault.hu oldalon konfigurálhatjuk autónkat.

Vállalati internetstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 837 8

A termelési tényezők fogalomköre egyre bővült a közgazdaságtan fejlődése során. Először csak a földet, majd a munkát és a tőkét, a 20. század végétől pedig már az információt is közéjük sorolták. Nemeslaki András könyve meggyőzően bizonyítja, hogy ma már az internet is kulcsfontosságú erőforrás, termelési tényező a gazdaság szereplői számára. Felhívja a figyelmünket arra is, hogy a társadalom egyre inkább aszerint is rétegződik, hogy tagjai miként tudják céljaik szolgálatába állítani az internetet, és hogy az internet használatának képessége már nem csupán életkor szerint alakítja a jövedelmi és szociális pozíciókat.

Török Ádám, az MTA rendes tagja, egyetemi tanár

A szerző bemutatja azokat az ismereteket, amelyek a technikai rendszerektől a társadalmi rendszerekig, illetve a valós világoktól a virtuális világokig alapvetővé váltak. Mindezek tárgyalása során példák és minták jól elhelyezett kifejtésével vezeti be az olvasót ezen új ismeretek világába.

Szintay István, egyetemi tanár, Miskolci Egyetem

Az infokommunikációs technológiák a közigazgatás több területén is komoly innovációs erőforrást jelentenek. A könyv témakörei így nemcsak az üzleti stratégiai gondolkodásban, hanem a közszolgálat területén dolgozó vezetők számára is nélkülözhetetlenek. Kis Norbert, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem megalapításáért felelős miniszteri biztos, a felsőoktatásért és tudománypolitikáért felelős helyettes államtitkár.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nemeslaki-vallalati-internetstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave