Nemeslaki András

Vállalati internetstratégia


Internetes üzleti modellek megvalósulása a magyar weben

Ahogy az előző pontokban részletesen megmutattam, az ICT-innovációk üzleti megvalósításának középpontjába magát az üzleti modellt, illetve a megvalósításukhoz szükséges infrastruktúra kialakítását, azaz a stratégiai tervezés 4. és 5. lépését helyeztük. Az internetes üzleti modellek elemi alkotókra és azok eltérő módon való összekapcsolására vonatkozó koncepciót a LEGO-építés analógiájának foghatjuk fel (Weill, Vitale, 2002). Az üzleti modellezés szempontjából az alkotóelem szó az infrastruktúra helyett végül is azért pontosabb ebben a vonatkozásban, mert a hazai szaknyelvben azt makróértelmezésben használjuk. Az e-business modellek és az IT-alkotóelemek összekapcsolásával Weil és Vitale a gazdaságinformatika egyik legérdekesebb határterületének adott muníciót; nevezetesen ahhoz, hogyan tudunk „LEGO-szerűen” üzleti modelleket konfigurálni a meglévő IT hardver- és szoftverelemeiből.

Vállalati internetstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 837 8

A termelési tényezők fogalomköre egyre bővült a közgazdaságtan fejlődése során. Először csak a földet, majd a munkát és a tőkét, a 20. század végétől pedig már az információt is közéjük sorolták. Nemeslaki András könyve meggyőzően bizonyítja, hogy ma már az internet is kulcsfontosságú erőforrás, termelési tényező a gazdaság szereplői számára. Felhívja a figyelmünket arra is, hogy a társadalom egyre inkább aszerint is rétegződik, hogy tagjai miként tudják céljaik szolgálatába állítani az internetet, és hogy az internet használatának képessége már nem csupán életkor szerint alakítja a jövedelmi és szociális pozíciókat.

Török Ádám, az MTA rendes tagja, egyetemi tanár

A szerző bemutatja azokat az ismereteket, amelyek a technikai rendszerektől a társadalmi rendszerekig, illetve a valós világoktól a virtuális világokig alapvetővé váltak. Mindezek tárgyalása során példák és minták jól elhelyezett kifejtésével vezeti be az olvasót ezen új ismeretek világába.

Szintay István, egyetemi tanár, Miskolci Egyetem

Az infokommunikációs technológiák a közigazgatás több területén is komoly innovációs erőforrást jelentenek. A könyv témakörei így nemcsak az üzleti stratégiai gondolkodásban, hanem a közszolgálat területén dolgozó vezetők számára is nélkülözhetetlenek. Kis Norbert, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem megalapításáért felelős miniszteri biztos, a felsőoktatásért és tudománypolitikáért felelős helyettes államtitkár.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nemeslaki-vallalati-internetstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave