Nemeslaki András

Vállalati internetstratégia


Az üzleti modell

Bevételi oldalról az üzleti modell alapját az előfizetői modell adja. Az okostelefon-alkalmazások leginkább ingyen vagy legfeljebb néhány dolláros áron kerülnek forgalomba; ugyanakkor láttuk azt is, hogy a hazai célközönség – bár óriási növekedés előtt áll – sem jelenleg, sem a következő fél-egy évben nem lesz akkora, hogy e maximum 500 forintos ár megcélzásával számottevő bevételt generálhassanak számunkra. Érdemesebb tehát a rendszerben szereplő helyeket tenni az előfizetéses modell alapjává, a fogyasztók számára pedig inkább ingyenesen biztosítani az alkalmazás használatát. Ezáltal egyszerre tudunk nagyobb bevételre szert tenni és sok felhasználóhoz eljutni, ami a hosszú távon jelentkező lekötésükön (az a folyamat, mely során a felhasználó hozzászokik egy rendszerhez, ezért a későbbiekben nem, vagy csak nehezen tér át egy másik használatára) keresztül tartós versenyelőnyt is biztosíthat alkalmazásunk számára.

Vállalati internetstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 837 8

A termelési tényezők fogalomköre egyre bővült a közgazdaságtan fejlődése során. Először csak a földet, majd a munkát és a tőkét, a 20. század végétől pedig már az információt is közéjük sorolták. Nemeslaki András könyve meggyőzően bizonyítja, hogy ma már az internet is kulcsfontosságú erőforrás, termelési tényező a gazdaság szereplői számára. Felhívja a figyelmünket arra is, hogy a társadalom egyre inkább aszerint is rétegződik, hogy tagjai miként tudják céljaik szolgálatába állítani az internetet, és hogy az internet használatának képessége már nem csupán életkor szerint alakítja a jövedelmi és szociális pozíciókat.

Török Ádám, az MTA rendes tagja, egyetemi tanár

A szerző bemutatja azokat az ismereteket, amelyek a technikai rendszerektől a társadalmi rendszerekig, illetve a valós világoktól a virtuális világokig alapvetővé váltak. Mindezek tárgyalása során példák és minták jól elhelyezett kifejtésével vezeti be az olvasót ezen új ismeretek világába.

Szintay István, egyetemi tanár, Miskolci Egyetem

Az infokommunikációs technológiák a közigazgatás több területén is komoly innovációs erőforrást jelentenek. A könyv témakörei így nemcsak az üzleti stratégiai gondolkodásban, hanem a közszolgálat területén dolgozó vezetők számára is nélkülözhetetlenek. Kis Norbert, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem megalapításáért felelős miniszteri biztos, a felsőoktatásért és tudománypolitikáért felelős helyettes államtitkár.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nemeslaki-vallalati-internetstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave