Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Feladatok

Kérdések
  1. Melyek a különbségek a primer és szekunder adatok között?
  2. Miért fontos, hogy szekunder adatokat szerezzünk be a primer kutatás előtt?
  3. Különböztesse meg a vállalaton belüli és vállalaton kívüli szekunder adatokat!
  4. Melyek a szekunder adatok előnyei?
  5. Melyek a szekunder adatok hátrányai?
  6. Milyen szempontokat vizsgálunk, amikor a szekunder adatokat értékeljük?
  7. Sorolja fel a nyilvánosságra hozott szekunder adatok különböző forrásait!
  8. A számítógépes adatbázisok milyen formái léteznek?
  9. Melyek a számítógépes adatbázisok előnyei?
  10. Sorolja fel és jellemezze a szekunder adatok szindikált forrásait!
  11. Milyen jellegű adatokat gyűjtenek kérdőíves megkérdezésekkel?
  12. Hogyan csoportosíthatjuk a kérdőíves megkérdezéseket?
  13. Magyarázza el, mit jelent a panel! Mi a különbség a vásárlási és a médiapanelek között?
  14. Melyek a vásárlási és médiapanelek előnyei a kérdőíves megkérdezésekhez képest?
  15. Milyen típusú adatokat lehet elektronikus szkenneren keresztül gyűjteni?
  16. Jellemezze a szkenneradatok alkalmazásait!
  17. Mit foglal magában egy kereskedelmi audit? Magyarázza el a kereskedelmi felmérések alkalmazását, előnyeit és hátrányait!
  18. Jellemezze az iparági információs szolgáltatókat!
  19. Miért ajánlatos több forrásból gyűjteni a szekunder adatokat?
 
Gyakorlatok
  1. Szerezzen be szekunder forrásokból az autógyártásról és a nagyobb autógyártók értékesítéséről szóló adatokat a legutóbbi öt évről! (Útmutatóul nézze meg a 22. fejezet 22.1. táblázatát!)
  2. Válasszon ki egy iparágat! Szekunder adatok formájában szerezze be az ágazat összértékesítését és a legfontosabb vállalatok értékesítési adatait a tavalyi évre! Becsülje meg mindegyik nagyvállalat piaci részesedését! Szerezze be ugyanezeknek a vállalatoknak a piaci részesedését egy másik forrásból! Állapítsa meg, hogy megegyeznek-e a becslések vagy sem!

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave